Monday, May 31, 2010

Taman negara Pulau pinang...

khamis lepas jbtn aku buat jungle trekking
kat taman negara pulau pinang..
destinasi kami ke pantai keracut tgk penyu..
eksaited eksaited

















suma muka dalah masih fresh lg kan..
eksaited sama...sesambil denga briefing dr renjer..
sgt2 best walopon kan..aku ni
xsegagah mana boleh nk hiking kat tmn negara ni
tp mak vangga noks..akhirnya mak boleh jugak
walopon yg terakhir..
mula2 tu tgk cam ish boleh ke ni..
tp cam cuba gak cemana pon..nk gak sampai..


















tu dia..muka sememeh gila..hehehe
siap ada tongkat sakti nih..
masa ni br sampai je ketempat yg dituju
pantai keracut perrrgghhhhh
wa cakap lu siang2 la beb..
mmg berbaloi la merentas bukit
sbb cantik sgt2 la pantai ni..
xtergambar ngan kata2 dah la haih...
xpercaya kalu...sila pi seniri...sgt best..































sampai2 je akan jumpa tasik ni..
tasik unik ni..nama dia tasik meromiktik..
sbb ada dua lapisan air...tp tasik ni
cuma akan ada air utk april hingga mei je klau xsilap
2 lapisan air tu,air tawar ngan air masin..best..
kalo xde luck dtg sini tasik ni kerin kontang uols...
















time suma tgh rest sbb br lepas mkn..
lps ni nk pi tgk penyu plak...
aku ni..br tau kata penyu ada gak dtg bertelur kat png
yg dok tau ganu kite je..walhal png pon ada...















okeh nk sampai dah ni...eksaited eksaited..













okeh sudah sampai hehehehe ni tanah yg penyu dah korek sesiap
nk dtg bertelur...
















anak penyu yg br berusia lam seminggu camtu
seblom dilepaskan...byk la ada lam tong tu
tp aku fokus kat 2 ekor ni je..sbb nampak comel sgt
cam tgh gaduh2 manja gitu..kejap2 terpusing kejap terbalik
nakal ohh penyu ni...
renjer yg bw kami tu ada bg penerangan sket pasai penyu ni
penyu ni sebenarnya kita leh nk tentukan jantina dia..
klu nk yg jantan..kena kasik dia suhu sejuk2 sket
klu nk betina ..kena kasik dia suhu pns2 sket..
okeh tlg jgn implemen utk kehidupan seharian kita ye anak2
ekekekekeke okeh xlawak...





















keratan rentas ekekekeke...okeh xlawak jugak..
















dpt gak sekeping hikhikhik..dia tgh bertelur ni..
best2 gamba poster..ekekekeke





























lps dah abih belajar suma pasai penyu..
rehat...buat apa yg patut..sapa nk mandi pon boleh mandi..
nunggu bot ..sbb blk adalah naik bot..dah xsanggup rasanya nk hiking blk
klu aku alamat xsampai la hehehehe...
naik bot pon adalah sedikit menggerun ye..tp muka suma adalah maintain..
sbb yg bwk bot tu ala2 mat rempit sejati..so bot pon cam byk lap gitu kan..
segala mcm ayat bc nih..hehehehe  takooootttt
lam 15 minit sampai la ke daratan blk..
phewww lega...suma pon muka adalah cerah kembali..
heheheheheh
diakhiri ngan gamba ni...indahnya ciptaan tuhan..














pada sesapa yg berminat nk pi
kol la number ni na...sbb aku punya review mmg hampeh..

5 comments:

baby berry said...

alahh..bestnya..ari tu gi jap trekking..tp tak smp pntai kerachut pn. terkejut kt biawak..larik patah balik haha

sweetheart said...

hahahah
terkrjut punya pasai.
patah blk plak..hehehe

ayya henrietta said...

hello, nak tnya kena bayar berapa ye kalau nk masuk taman negara n bot semua tuh?

syeka sweetheart said...

ayya..
mcm dlm group yg kitorang pegi tu..
lam 200-300 camtu...

ayya henrietta said...

ingat nk pegi hujung minggu ni, nk tgk penyu,
tp 3 orang je pergi.
takut cost banyak sgt.
xmampu :(