Tuesday, November 22, 2011

salah..

kadang-kadang kita tak sedar..
kita lebih pentingkan diri sendiri
ambik kesempatan atas kelemahan org lain..
nama pon manusia kan..
tiap2 manusia atas muka bumi ni ada masalahnya
takdak masalah bukan manusia namanya
tu yang senyum sorang2 cakap sorang2
ha tu manusia yang xpernah berdosa


kenapa perlu letak kesalahan
kepada yang tak patut di persalahkan
dia punya angkara..dia ni pulak yang salah..
wah yang dia ni boleh buat salah lagi la
tanpa rasa bersalah..
sbb ada dia yang kena tanggung segala salah dia..


satu kesalahan boleh tutup seribu kebaikan
setuju? tapi biarlah..sabar saja yang mampu setakat ni
sejuta kebaikan sekalipun..bila dah yang buruk saja
jadi nombor satu....hurmmm


p/s aku sorang je kot yang paham..
      byk lg nk tulis sebenarnya...
      simpan dalam ati dah la

7 comments:

ArELeEz said...

wah! betul2 luahan perasaan nih! hmm.. ape2 pun, bnyk2kan b'sabor ye kak.. mmg nampak klise tp, sabor tu la kunci utk merungkaikan masalah.

syeka sweetheart said...

huhu tulah..tgh sabor la ni..

CT@mamaLuqmanTiara said...

tikah...take it easy....boleh?
kalau aku,seberat mana pon masalah,aku cuba kalih kearah positive...
kawan2x yg baik sentiasa ada disekeliling kita...depa lebih tahu menilai mana yg baik mana yg buruk....
so,cherish your life!!!
jgn peduli benda2x yg xdak pekdah tu...yg Xmendatangkan keuntungan langsung...

syeka sweetheart said...

tq ct..betoi ckp hang...

shahirahkhairudin said...

sod ba ro kakak. mesti ada hikmah dia nanti ye dok.

syeka sweetheart said...

shira..
yeye akak tgh sod ba ro la ni
klu idak abis..

shahirahkhairudin said...

meletup lab kalau idak.. kikiki